کد خبر: ۴۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس:
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه آهن بم - جیرفت با اعتبارات قطره چکانی آغاز نمی‌شود و برای ابتدای کار نیاز به تخصیص اعتباری ۱۰۰ تا یک هزار میلیارد تومانی دارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه آهن بم - جیرفت با اعتبارات قطره چکانی آغاز نمی‌شود و برای ابتدای کار نیاز به تخصیص اعتباری ۱۰۰ تا یک هزار میلیارد تومانی دارد.

به گزارش ایرنا، ذبیح الله اعظمی اظهار کرد: این طرح در ردیف بودجه سنواتی قرار دارد و بدون شک با مبالغ حداقلی همچون ۱۰ میلیارد تومان کاری را نمی‌شود آغاز کرد.

وی اضافه کرد: طرح خط راه آهن بم- جیرفت به طول ۱۱۷ کیلومتر با شیب یک و نیم درصد از منطقه کوهستانی می‌گذرد و ساخت آن حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اعظمی تاکید کرد: این پروژه در ردیف بودجه قرار دارد، غیرقابل تغییر است و از دهه ۷۰ هم کار مطالعاتی آن انجام شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس یکی دیگر از طرح‌های راه‌آهن در جنوب کرمان را خط راه آهن جیرفت – جاسک به طول ۶۷۰ کیلومتر برشمرد و اضافه کرد: این مسیر از شهرهای جیرفت، عنبرآباد، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، رودان، میناب و سیریک می‌گذرد و به جاسک ختم می‌شود که بخشی از آن جزو پروژه ملی سواحل مکران است.

وی با بیان اینکه مطالعات این طرح هم نهایی شده و باید در دستور کار دولت قرار گیرد ادامه داد: با توجه به اهمیت پروژه‌های متعدد همچون پالایشگاه‌های نفت در جاسک این طرح در سال‌های آتی اجرا خواهد شد.

اعظمی یادآور شد: یکی از پیشنهادها که مطالعات اولیه در مورد آن صورت گرفته این است که برای کوتاه شدن این طرح، مسیر از قلعه‌گنج مستقیم به رَمِشک برود و به جاسک برسد که حدود ۱۰۰ کیلومتر راه کوتاه‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از توجیهات احداث راه‌آهن‌ها در کشور توجیه اقتصادی آنها یعنی حمل بار است که باید هزینه‌ها را از این طریق پوشش دهد.

اعظمی ادامه داد: از مجموع ۴.۵ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی جنوب کرمان بخش عمده آن تره‌بار است که باید از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه جا شود بنابراین سهم کمی از محصولات کشاورزی از طریق راه‌آهن جابه جا خواهد شد.

وی یادآور شد: از طرفی معادن جنوب کرمان اغلب کوچک‌مقیاس هستند یا هنوز راه‌اندازی نشده‌اند و در صورتی که بیشتر معادن هفت شهرستان جنوبی فعال شوند برای حمل مواد معدنی نیز اهمیت احداث پروژه راه‌آهن را توجیه می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)